Interview met senior intercedent Dewi over haar ervaringen

Feel Flex draait in de eerste plaats natuurlijk om al onze flexwerkers en opdrachtgevers die we elke dag opnieuw zo goed mogelijk willen bedienen. Om dat succesvol te kunnen doen hebben wij zelf natuurlijk talentvolle en ambitieuze werknemers nodig. Tijd dus om die wat beter te leren kennen. Intercedent Dewi stelt zich deze week aan je voor.  

Hoe lang werk je al voor Feel Flex?

“Ik ben zeventien jaar geleden begonnen bij IBC en ben dus vrolijk meegegaan toen dit Feel Flex werd. Daarvoor werkte ik in een kroeg in Veghel. Ik werd daar aangesproken door een van de directeuren van IBC. Hij vroeg hoe ik mijn toekomst zag en of ik misschien interesse had om intercedent te worden. Zo ben ik toen parttime bij ze aan de slag gegaan. Later kregen we het zo druk dat dit vanzelf fulltime werd. Ik heb ook veel verschillende rollen gehad, maar werk nu weer als intercedent.”

Dat is flink wat ervaring, welke veranderingen heb je allemaal voorbij zien komen in de afgelopen jaren? 

“Ik heb eigenlijk alle tijden wel meegemaakt. Want je kunt het je nu niet meer voorstellen maar er waren ook tijden dat er heel veel werkzoekenden waren en weinig vacatures. Op dit moment is dat natuurlijk andersom. Ik vind het wel bijzonder dat dit op en neer blijft gaan. En als zoiets als corona voorbij komt, dat kun je natuurlijk niet voorspellen. Maar dat houdt het werk wel lekker afwisselend, sommige periodes doe je meer inkoop en soms doe je meer sales. Ik weet inmiddels wel een beetje waar ik aan toe ben maar toch blijft elke periode anders.”

Wat is volgens jou het grootste vooroordeel over flexwerk of de uitzendbranche?

“Ik weet niet of het echt een vooroordeel is, maar in het verleden kregen we wel vaak te horen dat onze uitzendkrachten anders behandeld werden dan vast personeel. Gelukkig is dat door strengere regelgeving nu niet meer aan de hand. Iedereen heeft nu gewoon strenge regels waar ze zich aan moeten houden.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“De variatie. Het ene moment zit je met een flexwerker om tafel en vervolgens help je een directeur van een bedrijf met het oplossen van z’n onderbezetting. Je bent constant bezig met de dienstverlening van beide kanten. En ook nadat iemand bij een bedrijf geplaatst is, houd je natuurlijk contact met beide partijen. Hoewel ik al heel wat jaren mee draai, verandert er toch best veel. Mensen veranderen namelijk ook en daar moet je in meegaan. Ook de wetgeving verandert, je blijft dus constant leren.”

Welke plaatsing is je echt bijgebleven?

“Tijdens mijn tweede plaatsing ooit, plaatste ik een vrouw als administratief medewerker bij een bedrijf. Toevallig zocht ik recentelijk weer contact met het bedrijf om te kijken of we iets voor elkaar zouden kunnen betekenen. En raad eens wie de telefoon opnam? De vrouw die ik er jaren geleden plaatste! Super grappig dat ze al die tijd bij dit bedrijf is blijven werken. Een geslaagde match dus. En daar doe je het uiteindelijk voor. Natuurlijk helpen we ook met ad hoc onderbezetting. Maar het leukste is toch als je echt de perfecte match tussen kandidaat en bedrijf kunt vinden.” 

Kun je tot slot nog een leuke vraag verzinnen voor de volgende Feel Flex medewerker die geïnterviewd wordt? 

Waar ben jij als medewerker van Feel Flex het meest trots op?